Balonik z helem
Najprostszą a zarazem najbardziej trafną zabawką jest zwykły balonik z helem przyczepiony do łóżeczka. Najlepiej aby miał wyrazisty kolor np. żółty aby zwracał uwagę malca i zachęcał go do wodzenia za nim wzrokiem.
Twarz rodzica
Twarz człowieka jest jedną z najbardziej interesujących rzeczy dla malucha! Emocje które na niej widać, zabawa w robienie "głupich min" wydłuży czas uwagi dziecka.
Karuzela
Karuzele do łóżeczka powinna mieć możliwość szybkiej zmiany miejsca zaczepienia. Ponieważ zgodnie z zasadą rozwoju symetrii, dziecko powinno być zachęcane do ruchu tą samą częstotliwością z obu stron. W trakcie zabawy warto obserwować dziecko i sprawdzać czy ruch zabawek nie zachęca do odginania głowy lub nieprawidłowego ułożenia ciała. Najlepiej aby zabawka ustawiona najdalej od podstawy karuzeli znajdowała się na wysokości pępka niemowlęcia.
Grzechotka
Najlepiej sprawdza się najprostsza jednoelementowa wersja. Zabawa nią stymuluje ruchy głowy za słyszanym przez dziecko dźwiękiem. Najlepiej spełnia swoją rolę w okolicy 3 miesiąca życia kiedy to funkcja chwytna dłoni zaczyna się świadomie rozwijać. Grzechotki umieszczone na różnych częściach garderoby np. na skarpetkach zachęcają dziecko do aktywniejszej pracy kończyn dolnych.
Gryzak
Gryzak powinien dostarczać wielorakich wrażeń sensorycznych. Wybierając właściwy należy pamiętać o aktualnych możliwościach motorycznych dziecka.
Mata edukacyjna.
Ta przestrzeń do zabawy powinna być jedynie tłem dla zabawek które na niej się znajdują. Wybierając mate edukacyjną warto zwrócić uwagę na opcje mobilności poszczególnych modułów czy zabawek na niej znajdujących się, tak aby mogła być zawsze dostosowana do potrzeb dziecka.
Zabawki interaktywne
Podczas dokonywanie wyboru należy przemyśleć jaki efekt edukacyjny ma osiągnąć zabawa wybranym przedmiotem. Warto wybierać zabawki które stymulują nie więcej niż dwa - trzy zmysły jednocześnie aby nie przeciążyć układu nerwowego dziecka podczas zabawy. Pozytywną cechą tego typu zabawek jest możliwość regulacji intensywności bodźca oraz możliwość całkowitego wyłączenia go.
Piłka lub wałek rehabilitacyjny
Daje szeroki wachlarz możliwości wykorzystania
w zależności o inwencji dorosłego. Ponadto dzięki ruchowi ruchowi w różnych kierunkach stymuluje zmysł przedsionkowy oraz czucie głębokie co nawet najmniejszym dzieciom przypomina doznania które miały w brzuchu mamy.
Zjeżdżalnia dla kulek
Wspiera rozwój zarówno dużej, jak i małej motoryki. Uczy planowania przestrzennego oraz zależności przyczynowo-skutkowej.
Sorter
Dziecko uczy się dostrzegać różnice w różnych kształtach, uczy logicznego myślenia, oraz wspiera koordynacje oko-ręka.
Kwadratowe klocki
Są niezbędne do budowania pierwszej wieży. Rozwijają kreatywność i zdolności manualne. Zabawa nimi trenuje skupienie uwagi i wytrwałość.
Suchy basen z kulkami
Dostarcza wielu bodźców sensoryczny jednocześnie trenując mięśnie całego ciała. Może być też świetną kryjówką po dniu pełnym wrażeń.
Tunel
Zachęca do pełzania
i czworakowania. Daje szanse odizolowania się od bodźców zewnętrznych.
Huśtawka
Stymuluje układ przedsionkowy dziecka, który jest niezbędny
w utrzymaniu równowagi, tworzeniu poczucia bezpieczeństwa w przestrzeni oraz koordynacji ruchowej. Ponadto huśtanie się na huśtawce jest pomocne
w zintegrowaniu bodźców zbieranych w ciągu całego dnia.
Tablica edukacyjna
Rozwija motorykę małą
i precyzje ruchu. Uczy logicznego myślenia, cierpliwości oraz rozwija wyobraźnie przestrzenną.
Książeczki
W zależności od potrzeb
i zainteresowań oraz umiejętności poznawczych można wybrać książeczki które poszerzą horyzonty małego odkrywcy.